17862386_1311667908870172_5155380240327784694_n

Geplaatst in blog door Emma
16 mei 2017:

De reis
Zaterdag 8 April zijn we met TakepART naar Antwerpen geweest. De reis begon met stress om het vervoer. Zo wisten wij niet zeker of je ook met je ov kon reizen en moesten wij een paar minuten voor vertrek kaartjes  open voor de trein. Gelukkig kwamen we op tijd aan op het perron en stond de trein al klaar. In de trein konden we gezellig kletsen totdat we bij Breda aankwamen. In Breda moesten we uitstappen en vervolgden we onze reis met de bus. In de bus heb ik een kaartspel gespeeld met Merel, Izzy en Thomas. Na de busreis moesten we nog zo’n 10 minuutjes met de trein. Na deze lange reis kwamen we uiteindelijk in Antwerpen aan!

Het Mas
We vervolgden onze reis naar het MAS. Eenmaal bij het MAS aangekomen kregen wij een toegangsbandje en hadden we een uur om het gebouw te gaan verkennen. Ik liep gezellig met 3 andere meiden en wij hebben verschillende tentoonstellingen bezocht. Zo hebben we de tentoonstellingen ‘Machtsvertoon’, ‘Antwerpen à la carte’ en ‘Wereldhaven’ bezocht. Deze tentoonstellingen vond ik heel gewaagd ingericht. Bij veel musea zijn de schilderijen aan de muur opgehangen. In vergelijking met het MAS is dit zeer ‘karig’, Bij het MAS waren verschillende soorten kunst gecombineerd. Zo stonden er in één zaal beeldende kunstvoorwerpen, foto’s, schilderijen en tekeningen. Ik denk dat het MAS veel meer jongeren aantrekt door de opzet van de tentoonstellingen. Zo worden kunstwerken heel bijzonder tentoongesteld. In een zaal worden er zelfs kunstwerken tentoongesteld in een lavaborium dat midden in de zaal staat. Dit maakt het voor de bezoeker aantrekkelijker om naar het schilderij te kijken. De meiden en ik zijn ook nog even op het dak geweest waar je een prachtig uitzicht had over Antwerpen heen.

Lunchen
Na het MAS liepen we naar een fontein midden in de stad wat ons verzamelpunt werd. We spraken af dat we elkaar na anderhalf uur weer bij de fontein zouden ontmoeten. Izzy, Merel en ik gingen opzoek naar een gezellig restaurantje om te lunchen. Toen we een Italiaans restaurant gevonden hadden, kwamen we 4 andere meiden van TakepART tegen en gingen we gezellig met z’n allen lunchen. Na het lunchen gingen we op zoek naar een tweedehands winkeltje wat Winni had gezien op het internet. Na een tijdje zoeken vonden we het en hebben een paar meiden hier ook iets gekocht.

Modemuseum
Vervolgens liepen we met z’n zevenen naar het modemuseum waar we de tentoonstelling van Margiela de Hermès bezochten. Deze tentoonstelling vond ik heel erg mooi. Zo had Margiela vele kleding ontworpen voor vrouwen, maar op een bijzondere manier. Een jurk die ik heel gaaf vond, is een jurk met allemaal kleine spiegeltjes. Het is eigenlijk een soort ‘discobaljurk’. Na de tentoonstelling liepen we naar buiten waar wij een heel gaaf touchscreen zagen. Op dit touchscreen waren verschillende kunstwerken te zien die je kon ‘liken’. Het was ondertussen redelijk warm geworden, dus gingen we met z’n allen een ijsje eten. We gingen gezellig op een pleintje zitten en bespraken wat we van de musea vonden.

Het einde
We waren iets eerder klaar dan gepland, dus we mochten nog even vrij rondlopen in Antwerpen. Zo ben ik met Izzy en Merel nog even gaan winkelen. Om 18.30 verzamelden we weer op het station in Antwerpen en begonnen we aan de reis terug naar Dordrecht. Ik vond het een heel geslaagd dagje, want nu had ik de mogelijkheid om iedereen waar beter te leren kennen en nieuwe musea te bezoeken!